Supersunn smoothie

Denne supersunne og veldig gode oppskriften på frukt- og grønnsakssmoothie har jeg fått fra min søster, som anbefalte den varmt. Jeg har laget den noen ganger, og synes den er en veldig fin måte å få i seg mye bra på. Jeg har endret den litt ved å tilsette juice og chiaxfrø, og du kan godt endre den litt ut fra hva du har og har lyst på.

Smoothie

Ingredienser (6 porsjoner ca)
4 stenger selleri
Litt romano salat (valgfri mengde)
Friske spinatblader (valgfri mengde)
saften av 1/2 sitron
1 pære (uten skallet)
1 banan
1 grønt eple (uten skallet)
1/2 liter vann eller god eplejuice
chiaxfrø (valgfritt)
Slik gjør du:
Vask selleristengene godt, og del dem i store biter. Putt dem i en foodprocessor. Fyll opp med romanosalat og spinatblader (husk å vaske dem også godt først i kaldt vann). Kjør til finmalt masse.

Smoothie

Kjør blandingen til finmalt masse

Skrell pære, banen og eple, og del i store biter før du har dem i maskina. Press en halv sitron over. Kjør til finmalt blanding. Tilsett vann eller god eplejuice, slik at den får en passende drikkbar konsistens.

Dette er en veldig sunn og god smoothie. Fin som frokosterstattning. Nok til ca 3 dager for en person. Ha på en ren og tett karaffel (eller tilsvarende) og oppbevar i kjøleskap.

Du kan også tilsette chiax frø i denne, for å gjøre en ekstra supersunn. Tilsett da ekstra veske så den blir passe flytende. Rør godt rundt etter frøene er tilsatt.

Share: